فرماندار شهرستان رزن خبر داد:

پرداخت 453 میلیون تومان  زکات توسط مردم رزن

 فرماندار شهرستان رزن گفت: مردم خیر شهرستان در سال جاری  453 میلیون تومان  زکات پرداخت كرده اند. 

پرداخت 453 میلیون تومان  زکات توسط مردم رزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  فتحعلی حسينی فرماندار شهرستان رزن گفت: از این مقدار زکات به تفکیک 183 میلیون تومان به عنوان زکات فطریه، 37 میلیون تومان زکات مال ،  233 میلیون تومان به عنوان سایر زکات در شهرستان رزن  بوده و جمع‌آوری شده است.

وي خاطر نشان کرد: زکات  پرداخت شده در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش 120 درصدی را نشان می‌دهد و جمع پرداخت زکات  در سال گذشته 198 میلیون تومان بوده است.

وي ادامه داد: در این شهرستان 126 نفر به عنوان عاملان زکات و 780 نفر هم در بحث زکات فعالیت چشمگیری دارند که باید این تعداد افزایش پیدا کند.

فرماندار اضافه كرد :  2 درصد محصولات زراعی همچنین  17 درصد از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می شود.

حسيني بر استفاده از ظرفیت روحانیت در اطلاع رسانی و توجیه مناسب مردم در خصوص فلسفه زکات كه موجب استقبال اقشار مختلف مردم از این فریضه الهی می شود تاكيد كرد و گفت: در این راستا انجام سخنرانی های موثر و کوتاهی قبل از اقامه نماز جماعات و نماز جمعه توسط روحانیون موثر خواهد بود.

 وی بیان کرد: چنانچه تبلیغات در این زمينه به درستی و با برنامه ریزی انجام شود، مشارکت مردم افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کمک به محرومان و عمران و آبادانی روستاها است.

وي همچنین از طولانی شدن فاصله جلسات زکات در شهرستان انتقاد کرد و افزود : با توجه به اینکه در سال 95 مبلغ 160 میلیارد تومان وجه بابت گندم به کشاورزان عزیز پرداخت شده بنابراین ظرفیت پرداخت زکات خیلی قابل ملاحظه است.

انتهای پیام/ش.و

451میلیون زکات توسط مردم رزن پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار